BLOG

5 korzyści pozycjonowania WWW

2017-05-31 12:50:31

Wiele firm nie zdaje sobie sprawy z korzyści pozycjonowania. Ponad 80% internautów zaczyna poszukiwanie pożądanego produktu lub usługi w Google. Jednak tylko 10% z nich odwiedza drugą stronę wyników wyszukiwania.

Dzieje się tak, ponieważ zazwyczaj znajdują oni interesujące produkty, usługi bądź informacje już w pierwszych kilku linkach jakie zwraca wyszukiwarka. Jeśli więc dana firma ma ciekawą ofertę, estetyczną i intuicyjną witrynę, ale ich adres www znajduje się np. na 57 miejscu wyników wyszukiwania to prawdopodobieństwo, że ktokolwiek odwiedzi stronę jest bliskie zeru.

Poniżej przedstawię najważniejsze korzyści jakie przynosi firmom pozycjonowanie.

  1. Znaczne zwiększenie ruchu na stronie lub w sklepie internetowym - osiągnięta dzięki pozycjonowaniu wysoka pozycja w Google dla bardzo często wyszukiwanej frazy powoduje, iż diametralnie zwiększa się liczba odwiedzających. W niektórych sytuacjach może się okazać, że serwer, na którym znajduje się witryna może nie radzić sobie z takim ruchem. Dla przykładu fraza "fryzjer Warszawa" może być wyszukiwana nawet 100 000 razy miesięcznie:

    Jeśli więc nasza strona posiada 10 podstron a internauta odwiedzi średnio 6 to może się okazać, że serwer będzie musiał "obsłużyć" dziennie 20 000 odsłon i to tylko dla jednego słowa kluczowego. Należy jednak pamiętać o tym, że liczba wyszukiwań nie jest równa liczbie odwiedzających więc to przykład mocno przybliżony.
  2. Zwiększenie konwersji - konwersja do wszelkie działania jakie chcielibyśmy, aby wykonał internauta odwiedzając naszą stronę lub sklep. Oczywistym jest, że przy znacznym zwiększeniu ruchu zwiększy się również konwersja. Nie mówimy tu o procentowym wzroście konwersji względem ogólnej liczby odwiedzin, ale o przyroście liczby konwersji.
  3. Wzrost zaufania do firmy - według badań internauci znacznie bardziej ufają firmom, które znajdują się na szczycie wyników wyszukiwania dla danych fraz. Google bardzo skrupulatnie ocenia zarówno witryny internetowe jak i linki przychodzące jakie znajdzie w sieci. Powoduje to, że na szczycie wyników mogą znaleźć się jedynie wysokie jakościowo witryny. Nic dziwnego, że internauci przyzwyczaili się do wartościowych stron i marek na szczytach wyników.
  4. Analiza zachowań potencjalnych klientów - podczas pozycjonowania ustalamy bardzo dokładnie jakie słowa kluczowe będą najoptymistyczniejsze dla danego e-biznesu. To właśnie wtedy właściciele firm dowiadują się jakimi frazami posługują się ich potencjalni klienci, gdy poszukują czegoś w sieci. Często są wówczas zaskoczeni jak różne bywają zapytania dla danej frazy.
  5. Wzrost świadomości marki - jeśli internauta będzie widział nazwę i domenę danej firmy przy wyszukiwaniu wielu podobnych fraz z danej branży spowoduje to wzrost świadomości istnienia danej marki. Spowoduje to, że potencjalny klient będzie kojarzył daną markę z branżą.

Jak widać korzyści z pozycjonowania są niezaprzeczalne. To na pewno najlepszy sposób na dotarcie do potencjalnego klienta w sieci. Powierzenie swoich pozycji w wynikach wyszukiwania profesjonalistą na pewno przyniesie wymierne efekty a co za tym idzie zyski.

Dodaj komentarz:




pozycjonowanie stron www